Katalogs
0

Grozs ir tukšs.

“Īsumā” par mikrofonu veidiem

Īsumā par mikrofoniem

Šajā rakstā ir apkopota visa Tev nepieciešamā informācija par mikrofonu veidiem, to pielietojumu un tehniskajām īpašībām.

Kardioīdi mikrofoni (sk. attēlu zemāk)

Šie mikrofoni paredzēti, lai ierakstītu skaņas avotu, kurš novietots tiem tieši pretim. Mikrofoni ideāli piemēroti, lai ierakstītu live pasākumus, koncertus, šovus. Tā kā mikrofons ieraksta tikai to skaņas avotu, kurš ir tieši vērsts tam pretim, tiek izslēgta iespēja, ka ierakstīsies nevajadzīga telpas ambience vai troksnis. Neatkarīgi no pasākuma lieluma, šie mikrofoni tiek izmantoti gan karaoke, gan lielu pasākumu apskaņošanā to centrētās skaņas uztveršanas īpašības dēļ. Tāpat šos mikrofonus izmanto, lai apskaņotu tādus skaļus mūzikas instrumentus kā bungas un ģitāru pastiprinātājus. Jāņem vērā, ka gadījumos, kad šie mikrofoni novietoti neprecīzi, ar nobīdi no skaņas avota, tie deformē skaņas avotu un rada manāmas skaņas kvalitātes izmaiņas.

Audio-Technica AT2020V

Super/Hiper kardioīdi mikrofoni (sk. attēlu zemāk)

Šie mikrofoni, tāpat kā kardioīdi paredzēti skaņas avota, kurš atrodas tiem tieši pretim ierakstam. Vienīgā atšķirība ir tā, ka šo mikrofonu jutības lauks ir daudz šaurāks nekā kardioīdu miķiem. Šī īpašība rezultējas daudz labākā skaņas izolācijā un spēcīgākā pretestībā pret telpas ambienci. Tieši spējā tik labi izolēt ambienci, šos mikrofonus izmanto, lai ierakstītu skaļus skaņas avotus, lielas skatuves un pat telpas ar sliktu akustisko vidi. Problēma ar kuru nāksies sastapties lietojot šo mikrofonu ir, ka nepilnīgigi tiek izolēta no aizmugures ienākošā skaņa, tāpēc nevēlamie skaņas avoti būtu jānovieto tādās pozīcijās, kuras mikrofons nespēj uztvert.

Neumann KM 185

Visas telpas ieraksta mikrofoni / 360 grādu mikrofoni (sk. attēlu zemāk)

Kā jau minēts nosaukumā, šie mikrofoni paredzēti, lai uztvertu telpu 360 grādu leņķī. Ņemot vērā to, ka šie mikrofoni nav paredzēti tieša skaņas avota ierakstīšanai un nav noturīgi pret telpas ambienci, tie tiek izmantoti, lai labāk izceltu ierakstāmās vides dabīgās īpašības. Šos mikrofonus ieteicams lietot ierakstu studijās, lielās telpās (piemēram vecās baznīcās) ar izteiktu ambienci un, lai ierakstītu vairākus instrumentus vienlaicīgi. Jāņem vērā, ka izmantojot šos mikrofonus, skaņas līmenim nevajadzētu būt izteikti augstam. Šo mikrofonu mīnuss ir to vājā ambiences pretestība, kura rezultējas sliktā skaņas kvalitātē ierakstot izteikti skaļus pasākumus.

Zoom H3-VR

Rode NT-SF1

Figure 8 mikrofons (sk. attēlu zemāk)

Šī mikrofona nosaukums reprezentē tā spēju uztvert telpu, kuru grafiski var attēlot kā ciparu 8. Mikrofons paredzēts, lai uztvertu telpas priekšējo un aizmugures daļu, bet tajā pašā laikā izolētu no sāniem ienākošo signālu. Ideāli piemērots, lai ierakstītu stereo skaņu un vairākus instrumentus vienlaicīgi.

sE Electronics X1R

Šotgun mikrofoni (sk. attēlu zemāk)

Saukti arī par līnijas vai gradienta mikrofoniem, šie mikrofoni paredzēti vēl precīzāka skaņas avota virziena ierakstam nekā hiper karioīdi miķi.

Rode NTG5 Kit

Apskati T Studio plašo mikrofonu un studijas aprīkojuma klāstu te:

 

Pārslēdzami / Multi paternu mikrofoni

Šie mikrofoni dizainēti tā, lai tos varētu pārslēgt starp dažādiem polārajiem paterniem. Daudziem no mūsdienu USB mikrofoniem pieejama šī funkcija, lai ar vienkāršu slēdzi pārslēgtos signāla uztveršanai no priekšas, aizmugures, sāniem vai izmantotu 360 grādu signāla uztveršanas funkciju.

Neat Microphones BeeCaster

Diafragmas izmēri

Lai uztvertu skaņas signālu mikrofoni izmanto diafragmu, plānu materiālu, kurš vibrē kad nonāk kontaktā ar skaņu. Šī vibrācija pārvērš skaņas enerģiju elektriskā signālā. Diafragmas izmērs ietekmē mikrofona skaņas spiediena līmeņa uztveri, jutīgumu, dinamisko lauku un iekšējā trokšņa līmeni.

Mazas diafragmas mikrofoni (sk. attēlu 1)

Mikrofoni ar mazu diafragmu tiek saukti par zīmuļa tipa mikrofoniem to tievā, cilindriskā korpusa dēļ. Šo mikrofonu kompaktais dizains padara tos vieglākus un vieglāk pozicionējamus. Šie mikrofoni spēj uztvert augstāku skaņas spiediena līmeni un tiem ir plašāks dinamiskais lauks.

Šos mikrofonus lieto akustiskajām ģitārām, bungu šķīvjiem un citiem instrumentiem. Šo mikrofonu mīnusi ir pārāk liels iekšējā trokšņa līmenis un zema jutība.

sE Electronics sE7

Lielas diafragmas mikrofoni (sk. attēlu 2)

Jo lielāks mikrofons, jo lielāku gaisa vibrāciju tas spēj uztvert. Jo vairāk gaisa vibrācijas tiek uztverts, jo vairāk skaņas detaļu tiek reproducēts. Atšķirībā no mazas diafragmas mikrofoniem, lielie mikrofoni spēj uztvert sīkākās izmaiņas skaņas signālā un tas palīdz ierakstīt caurskatāmu, daudz dabīgāku skaņu, identisku oriģinālajam skaņas avotam. Šīs īpašības ir padarījušas lielo diafragmu mikrofonus par ierakstu studiju standartu un šis mikrofonu modelis ir biežāk izmantotais mūsdienu USB mikrofonos. Šos mikrofonus var izmantot ierakstot jebko, sākot ar vokāliem, ģitārām un citiem instrumentiem. Vienīgā īpašība, kurai jāpievērš uzmanība ir ieraksta skaņa, jo šie mikrofoni spēj distortēt signālu palielinoties ienākošajam skaņas līmenim.

RODE NTK

Vidēja izmēra diafragmas mikrofoni (sk. 3)

Vidēja izmēra diafragmas mikrofoni bieži tiek saukti par hibrīdiem, jo to īpašības atbilst gan maza, gan liela izmēra diafragmas mikrofoniem. Šiem mikrofoniem ir izteikta pilnīgāka un siltāka skaņa, kas līdzīga liela izmēra diafragmai. Tajā pašā laikā šie mikrofoni spēj ierakstīt augstākas frekvences skaņas informāciju, kura raksturīga mazas diafragmas mikrofoniem. Šie ir mūsdienīgi mikrofoni, kuri strauji gūst popularitāti gan skatuves, gan ierakstu studijas apstākļos.

Rode NT-USB Mini

Trīs mikrofonu tipi, kurus bieži izmanto ierakstos.

Trīs mikrofonu tipi, kurus bieži izmanto mūzikā. Šie mikrofoni pieejami gan ar xlr, gan usb pieslēgšanas iespējām. Jāņem vērā, ka USB mikrofoniem nav nepieciešama “phantom” barošana.

Dinamiskie mikrofoni (sk. 4)

Meklē uzticamu un daudzpusīgu mikrofonu? Dinamiskie mikrofoni ir “to go” opcija. Pateicoties kustīgajai, magnētiskajai diafragmai šie mikrofoni uzticami uztver skaņas signālu un ir spējīgi sniegt kvalitatīvu rezultātu arī augsta skaņas spiediena apstākļos. Šos mikrofonus vari lietot apskaņojot basa, ģitāras pastiprinātājus un bungu komplektus neuztraucoties par to, ka skaņa tiks izkropļota. Kā papildus bonuss šie mikrofoni izmantojami ne tikai augsta SPL (Sound Pressure Level) apstākļos, bet arī ierakstot skaņu pieklusinātā uzstādījumā.

Shure SM57

Kondensatora mikrofoni (sk. 5)

Kondensatora mikrofona īpatnība ir ļoti plāna diafragma, kura novietota ļoti tuvu metāla pamatnei. Šis uzstādījums strādā kā kondensators kad skaņas spiediens vibrē diafragmu un jebkuras izmaiņas kapacitātē tiek pārvērstas audio signālā. Tā kā faktisko kustīgo atsperu vietā tiek izmantota kapacitāte, tiek uzlabota precizitāte un skaņas kvalitāte, padarot šos mikrofonus ideālus darbam ierakstu studijas apstākļo. Ņem vērā, ka šai skaņas ieraksta metodei nepieciešama barošana. Tātad tev būs nepieciešams mikseris vai “direct bokss” ar “phantom” barošanu. (izņemot gadījumus, kad iepriekšminēto barošanas avotu vietā tiek izmantotas baterijas. Neatkarīgi no instrumenta tipa, kuru vēlēsies ierakstīt, kondensatora mikrofons izdarīs nepieciešamo darbu. Vienīgā vērā ņemamā lieta ir izvairīties no pārāk augsta “SPL” veicot ierakstu.

AKG C214

Lentes tipa mikrofons (sk. 6)

Neskatoties uz to, ka šie mikrofoni vairs nav tik populāri, tos agrāk daudz lietoja tieši radio industrijā. Pateicoties to spējai uztvert augstu frekvenču skaņas avotus un nekropļojot tos, šie mikrofoni balsij piešķīra mums tik ļoti zināmo un mīļo “vintage” skanējumu. Mūsdienās interese par ribbon jeb lentes mikrofoniem ir atgriezusies, jo atšķirībā no to priekštečiem, jaunākie modeļi ir daudz izturīgāki, kvalitatīvāki un tos var izmantot ierakstot vairākus mūzikas instrumentus vienlaicīgi. Šos mikrofonus iesakām izmantot, ja saviem trekiem vēlies piešķirt “vintage” skanējumu vai, ierakstot instrumentus, kombinē tos ar dinamiskajiem un kondensatora mikrofoniem, lai skaņdarbiem piešķirtu plašāku skanējumu.

SE Electronics RNR1

Mikrofonu praktiskais pielietojums mūzikā 

Šajā sadaļā apskatīsim katra mikrofona tipa mikrofonu praktisko pielietojumu.

Balss ieraksts (sk. 7)

Vokāla performancei, uz skatuves, kur kopējais skaļums var kļūt pārāk liels un rasties izteikts “feedback” kardioīdie mikrofoni ir to go opcija. Turpretim ierakstot balsi studijā, kad jāpievērš pastiprināta uzmanība katra vokālista balss niansēm, lielas diafragmas mikrofoni noderēs vislabāk. Ja vēlies vintage sanējumu, lentes mikrofoni derēs vislabāk, vai kā otru opciju var izmantot dinamiskos mikrofonus. Mazas diafragmas, 360 grādu un shotgun mikrofoni labi noderēs ierakstot korus telpās ar izteiktu, lielu akustiku kā piemēram baznīcās.

Shure SM7B

Bungas (sk. 8)

Ņemot vērā, ka bungas dabīgi ir skaļš instruments, ieteicams izmantot dinamiskas diafragmas mikrofonus priekš drobenes, basbočkas un tomiem. Mazas diafragmas mikrofoni izmantojami jacenēm, raidam un šķīvjiem. Labākam rezultātam tirgū pieejami mikrofoni, kuri īpaši tūnēti, lai izturētu atsevišķas bungu daļas. Šos mikrofonus var nopirkt pa vienam vai uzreiz iegādāties visu bandlu.

sE Electronics The V Pack Arena

 

Pūšamie instrumenti (sk. 10)

Šiem instrumentiem iesaka izmantot uzticamos un kvalitatīvos lielas diafragmas mikrofonus. Tāpar var izmantot labi novietotu kardioīdu vai Figure 8 miķi atkarībā no situācijas un skaņas līmeņa. Dzīvās performances ietvaros bieži izmanto mazas diafragmas mikrofonu, lai reģistrētu vairāk augšējās frekvences, kuras citkārt var tikt pazaudētas.

Rode NT5 (Pair)

 

Īsumā tas arī viss… Atceries, ka nav nepareiza aprīkojuma. Ir tikai ierobežota iztēle. Jo vairāk eksperimentu, jo autentiskāls skanējums.

 

Visu nepieciešamo informāciju saņem sazinoties ar mums sekojošos kanālos:

FacebookInstagramCall usWhatsappE-Mail

Pateicamies par sapratni un sadarbību.

Privātuma PolitikaDodies uz veikalu

Zīmoli

Visi zīmoli

Tu pievienoji jaunu produktu grozā Skatīt grozu

Mums ir cepumi! Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat mūsu sīkdatņu lietošanai. Uzziniet vairāk par Sīkdatņu izmantošanas politika