Kas ir Audio “Latency” ?

Veicot ierakstīšanu, izmantojot datoru, ir jāsaprot, kas ir audio aizkavēšanās un kā tā var ietekmēt jūsu sesijas. Modernie datori ir tehnoloģiju brīnumi un spēj apstrādāt audio neticami ātri. Tomēr, neraugoties uz šo superātro apstrādi, jūs joprojām iegūsit dažas milisekundes aizkavēšanos, kad audio pāries no jūsu interfeisa caur datoru un pēc tam tiks nosūtīts atpakaļ uz audio interfeisu, lai to atskaņotu no jūsu datora.Mūsu ausis var būt diezgan jutīgas pret šo kavēšanos, parasti viss, kas ir ap 6 ms, būs dzirdams kā aizkave, kas nozīmē, ka var būt grūti strādāt ja esi dažas milisekundes par vēlu.
Tāpēc izpratne par to, kā šī aizkavēšanās rodas un kā mēs to varam pārvaldīt, var palīdzēt studijas darba, ierakstīšanas laikā.

PĒCAPSTRĀDE

Lai izprastu aizkavējumu audiosistēmās, es izmantošu pasta sistēmas analoģiju. Vispirms iztēlosimies ideālo situāciju: Ideālā situācija, kad kāds atsūta vēstuli, vēstule uzreiz nonāk adresāta adresē, pat ne sekundi pēc vēstules izsūtīšanas. Tomēr tas nav iespējams, jo pastniekam fiziski tā japiegādā saņēmējam.

Audio sistēmas ir līdzīgas, lielākajā daļā moderno sistēmu ir jāpārvietojas caur vairākiem procesoriem un vadiem, lai nokļūtu klausītāja ausīs, kas zināms kā audio aizkavēšanās. Lai gan lielākoties aizkavēšanās nav pamanāma un, ja tā paliek konsekventa, kad ir viegli labojama pēc ieraksta, šajā blogā tiks apspriesti dažādi latentuma cēloņi un darbības, ko varat darīt, lai tos labotu.

TIEŠĀ MONITORĒŠANA

Atgriežoties pie pasta nodaļas analoga, ātrākais veids, kā aizsūtīt vēstuli kādam, būtu to nosūtīt pašam, ko audio ziņā varētu saukt par tiešu monitoringu.

Tiešais monitorings ir kad ievade tiek nosūtīta tieši uz austiņām, ievērojami samazinot aizkavēšanos.

AUDIO APSTRĀDE

Pārējie regulējamie aizkaves cēloņi būs atrodami audio apstrādē vai nu pārveidotājos, vai spraudņos. Turpinot mūsu pasta pakalpojumu tematiku, katrs pārstrādātājs būtu pasta izplatīšanas centrs, kur pasts tiek apstrādāts un nosūtīts uz nākamo pieturu citā centrā vai saņēmēja mājā. Tāpat kā ar audiosistēmām un procesoriem, jo vairāk centru vēstulein jāiziet, jo ilgākā laikā šī vēstule sasniegs galamērķi. Tāpēc viens solis, ko var veikt, lai samazinātu latentumu, ir samazināt aktīvo procesoru/spraudņu (centru) skaitu, kas tiek izmantoti sistēmā, vai nu nogaidot, līdz tie tiek sajaukti, lai tos lietotu, vai arī veidojot audioierakstus ar efektiem, tādējādi samazinot apstrādes jaudu.

Pēdējais, ko mēs varam darīt, lai uzlabotu savu pasta pakalpojumu, ir uzlabot katra centra efektivitāti. Attiecībā uz audiosistēmām mums ir divas dažādas lietas, kas palīdz to izdarīt,  buffer size un sample rate.

BUFFER SIZE

Ik pa laikam datoriem patīk strādāt ar lielu datu apjomu, nevis nelielu datu apjomu gandrīz nemainīgā straumē, jo tas nozīmē, ka citu apstrādi (piemēram, grafiku) nevar veikt vienlaikus. Tas audio sistēmām rada problēmu, jo audio ir nepieciešama pastāvīga datu plūsma. Lai iegūtu nepieciešamo plūsmu, audiosistēmām ir buffer size.

Mūsu pasta analoģijai šīs būs mūsu piegādes kravas automašīnas. Tagad ar buferiem viņi izlaiž noteikta izmēra audio paciņu par katru noteiktu milisekundes skaitu, un mēs iztēlojamies, ka tas ir arī pasta pakalpojumu gadījums. Pieņemsim, ka kravas automašīnai ik pēc 10 stundām jāpiegādā 100 000 vēstuļu.

Buffer size būtu izmantotā kravas furgona lielums. Ja katrs kravas auto varētu vest 50 000 vēstules, kravas automašīnai būtu jābrauc tikai ik pēc 5 stundām, dodot centram pietiekami daudz laika, lai veiktu citas darbības un pilnībā piekrautu kravas automašīnu kopā ar vēstulēm. Tagad, ja kravas auto varētu ietilpināt tikai 5000 vēstuļu, kravas auto būtu jābrauc ik pēc 30 minūtēm, kas nozīmē, ka centram ir jāpavada vairāk laika, kraujot kravas automašīnas, kas rada lielu spriedzi centrā, lai izdarītu citas lietas, piemēram, vadību utt. Tas bieži ir audiosistēmas avāriju iemesls (jo buferis ir mazs un dators ar to nevar tikt galā).

Tātad vienkārši izvēlēties lielāko iespējamo buffer size? Nepareizi, ja mēs tagad ienestu analoģijā aizkavēšanos, un izvēlētos kravas automašīnu, kas tajā varētu ietilpināt 100 000 vēstuļu, mums būtu tikai jāsūta viena kravas automašīna ik pēc 10 stundām. Tomēr tas nozīmē ka lai nokļūtu pie saņēmēja, tas aizņēmtu 10 stundas laika, bet ja izvēlētos mazāku kravas mašīnu tas varētu būt bijis tikai pusstundu. Tādas lietas kā ierakstīto spraudņu un ierakstu skaits var ievērojami samazināt bufera lielumu, kas nepieciešams, lai apturētu datora pārslodzi, tādējādi arī samazinot aizkavēšanos. Tiem, kam patīk šī pasta analoģija, klikšķi un sprakšķi bieži vien dzirdami, faktiski ir tukša vieta kravas automašīnā, kas nebija pilna, tāpēc nākamais centrs ir palicis, gaidot, kad ieradīsies nākamā mašīna.

Audient Evo 4

SAMPLE RATE

Visbeidzot, var izmantot sample rate priekš aizkavēšanās palielināšanas un amazināšanas. Sample rate ir ātrums, kādā vēstules tiek saņemtas, un vairums, kas ir jāapstrādā. Lai to izskaidrotu, mēs iztēlosimies atšķirību starp 48 kHz un 96 kHz (divreiz 48 kHz). 96 kHz mūsu pasta pakalpojumiem faktiski būtu tāds pats kā strādāt divreiz ātrāk un tas nozīmē, ka jūs uz pusi samazināsiet savu aizkavēšanos (gandrīz!).

Tomēr kad ieslēgts ir 96 kHz, būs nevis jāpiegādā 100 000 vēstuļu ik pēc 10 stundām, tas būtu 200 000 vēstuļu ik pēc 10 stundām, kas ievērojami palielinātu spriedzi centrā (procesoros), bet vēstules pienāktu divreiz ātrāk. Tāpēc, ja esat pie mazākā vai tuvu mazākajam bufera lielumam un dators nemaz nav pārslodzē, tad tas nozīmē ka vēl vairāk samazināt latentumu, var palielinot sample rate.

Audient Sono

SECINĀJUMI

Izpratne par to, kāpēc notiek audio aizkavēšanās, palīdzēs pārvaldīt kavēšanos, ko tu dzirdi, un palīdzēs tev iegūt labāko kvalitatīvi sesijām. Eksperimentējot ar jūsu buffer size un sample rate, varat veikt lielus uzlabojumus. Turklāt jaunie v 4 draiveri iD diapazonam un Sono nozīmē, ka lielākās sesijās var izmantot mazākus buffer size ar augstāku stabilitāti.

Es ceru, ka šī informācija par audio aizkavēšanos ir bijusi informatīva un noderīga, un neaizmirsti, ka T studio komanda vienmēr ir gatava konsultēt tevi par jebkādiem ar mūzikas tehnniku saistītiem jautājumiem.

Iepazīsti Audient produktus šajā sadaļā.

Vienmēr gaidam tevi ciemos pie mums veikalā –  Ģertrūdes iela 2, Rīga uz bezmaksas profesionālu konsultāciju!

 

 

Zīmoli

Visi zīmoli

Tu pievienoji jaunu produktu grozā Skatīt grozu

Mums ir cepumi! Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat mūsu sīkdatņu lietošanai. Uzziniet vairāk par Sīkdatņu izmantošanas politika