Kā ierakstīt studijas vokālus mājās

Izpratne par mikrofoniem vienmēr ir svarīga, tāpēc mēs esam apkopojuši dažus noderīgus padomus, lai jūs varētu maksimāli labi ierakstīt vokālus mājās.

Iegūt labākos rezultātus no ierakstu sesijām

Pirms sākam aplūkot mikrofona izvēli un novietojumu, jārunā par to, kā iegūt labākos rezultātus no jūsu ierakstu sesijām. Ir daudz lietu, kas var sabojāt vokālista balsi, tāpēc, protams, ir svarīgi samazināt šo vielu lietošanu pirms sesijas.

Pirms sesijas un tās laikā noteikti vajag izvairīties no piena produktiem (piena, siera, šokolādes), kā arī no cigaretēm un mentola.

Pirms esat gatavs ierakstīt vokālu, ir svarīgi iedzert ūdeni. Dzerot ūdeni/tēju dziedātājs padara savas balssaites elastīgas un labākajā formā dziedāšanai.

Iesildīšanās

Jūs nenodarbotos ar sportu, vispirms neiesildoties, un tas pats attiecas uz dziedāšanu. Balssaišu iesildīšana nozīmē to, ka tad, kad nonāksiet līdz skaņdarba ierakstīšanai, jūs nesāksiet mežģīt balssaites un bojāt balsi. Gan kā dziedātājam, gan inženierim ir svarīgi iemācīties labas iesildīšanās tehnikas, lai pēc iespējas labāk veiktos ierakstu sesijā.

Likt dziedātājam justies ērti

Pārliecība, ka dziedātājam ir ērti, iespējams, ir vissvarīgākais faktors, lai sasniegtu lielisku vokālu. Ja būs ērti, viņš dziedās daudz labāk nekā tad, ja būs nervozs vai jutīsies neveikli.

Tā kā dziedāšana ir tik personiska lieta, uzslavējiet un liekat viņam justies mājās. Bieži vien kaut kas tik vienkāršs kā tējas tase vai uzkoda, piemēram, ābols, liek dziedātājiem justies ērtāk.

Arī prāta atraušana no darba var veicināt lielisku vokāla ierakstu. Tas tiešām ir atkarīgs no dziedātāja, dažiem var patikt, ka balss tiek ierakstīta starp sarunām, kamēr citi vēlas koncentrēties, ierakstīt vokālu un sarunāties vēlāk.

Kad dziedātājs jūtas ērti, jāpārliecinās, vai austiņu mikss ir labs. Ja viņi pietiekami daudz sevi nedzird, dziedātāji mēdz dziedāt asāk, lai kompensētu, bet, ja dzird par daudz – plakani. Austiņu un dziesmas līdzsvarošana ir galvenais faktors lieliska vokāla iegūšanai.

Mikrofona izvēle

Tā kā mikrofoni ir ļoti dažādi, sākumā, iespējams, var būt grūti izlemt, kuri mikrofoni ir vispiemērotākie, lai ierakstītu vokālus. Ja jums ir tikai viens mikrofons, tad jūsu lēmums ir pieņemts jūsu vietā!

Tomēr, ja vēlaties iegādāties mikrofonu vai ir daudz izvēles iespēju, lēmumu pieņemt ir grūtāk. Pirms mikrofona izvēles ir svarīgi spert soli atpakaļ un padomāt par to, kā vēlaties, lai jūsu vokāls un dziedātājas balss skan.

Condenser pret Dynamic pret Ribbon

Pareiza mikrofona tipa izvēle ir svarīgs lēmums, jo, tiklīdz esat ierakstījis pēdējo vokālu, to nevar mainīt. Industrijas standarts būtu izmantot lielas diafragmas condenser mikrofonu, jo tas uztver vismazākos sīkumus un lielu frekvences diapazonu.

Tomēr, lai gan condenser mikrofoni ir piemēroti lielākajai daļai dziedāšanas stilu, ir daži darbi, kur dynamic mikrofons labāk atveido dziedātāja balsi.

Piemēram, ja vēlaties ierakstīt skaļus vokālus/kliedzienus, lielākā daļa inženieru izvēlēsies dynamic mikrofonu, piemēram, Shure SM7b vai Electrovoice RE20. Dynamic mikrofoni labāk darbojas ar augstāku SPL, tāpēc tiem ir priekšroka.

Dažas populāras mikrofonu izvēles – Shure SM57, Neat Microphones Worker Bee, sE Electronics VR1

Shure SM57

NEAT Microphones Worker Bee

SE Electronics VR1

Tagad, iespējams, jūs sev jautājat: “Kāpēc man būtu jāizmanto ribbon mikrofons, ja condenser un dynamic mikrofons dara tieši to, kas man vajadzīgs?” Lai gan ribbon mikrofoni tiek izmantoti reti, tie piedāvā atšķirīgas īpašības nekā standarta condenser vai dynamic.

Ribbon mikrofoni bieži vien skan siltāk un tumšāk nekā jebkas cits. Ierakstot ar ribbon mikrofonu, ir svarīgi atcerēties dažas lietas:

Polārie paterni

Polārie paterni ir būtiska mikrofona tehnoloģijas sastāvdaļa, un zināšanas par tiem, kad katru izmantot, ir nenovērtējamas. Katram paternam ir savas stiprās un vājās puses, tāpēc to apgūšana galu galā novedīs pie labāka vokālā ieraksta. Zemāk ir attēls, kas detalizēti apraksta katru paternu.

Katram no šiem polārajiem paterniem ir atšķirīgs pielietojums. Cardioid un Figure-8 palielina basu, jo tuvāk tu atrodies pie tiem, ko sauc par tuvuma efektu.

To var labi izmantot, ja vēlaties “uzblīvēt” nedaudz vājāka dziedātāja balsi, tomēr tas var arī veidot pārspēku, ja izmanto ar nepareizo balsi. Lai no tā izvairītos, pārliecinieties, ka dziedātājs stāv aptuveni 6 collu attālumā no mikrofona. Omnidirectional paterns neizraisa tuvuma efektu.

Parasti vokālu ierakstīšanai tiek izvēlēts cardioid paterns, jo jūs vēlaties iegūt vislielāko skaņu no mikrofona priekšpuses, kur pats dziedātājs stāv, un noraidīt jebko citu, kas nav viņa balss. Uzzināt, no kurienes katrs mikrofons noraida skaņu, ir lielisks rīks miksējot dziedātāju ar akustisko ģitāru vai pat dzīvu priekšnesumu, kur visi mūziķi ir vienā telpā.

Mikrofona novietojums

Ierakstot vokālu, ir ļoti svarīgi, lai mikrofons būtu īstajā vietā. Pats par sevi saprotams, ka jums tas būtu jānovieto pie vokālista. Tomēr ir daži nelieli padomi, kas palīdzēs uzlabot balss skanējumu.

Pirmkārt, novietojiet mikrofonu apmēram 6 collu attālumā no dziedātāja. Ja dziedātājam ir problēmas ar šī attāluma ievērošanu, ir ieteicams piestiprināt pop filtru uz cita mikrofona statīva un pārvietot to uz vietu, kur nepieciešams stāvēt.

Novietojot mikrofonu, pārliecinieties, vai mikrofona diafragma atbilst vokālista mutei. Tas sniegs visdabiskāko skaņu.

Tomēr, ja mikrofonu novietosiet augstāk un nolieksiet, tajā varēs dzirdēt vairāk skaņu no deguna, bet, novietojot mikrofonu zemāk, ierakstam būs vairāk skaņa no krūtīm ar lielāku basu. Atbilstoši noregulējiet mikrofonu, lai panāktu vēlamo skaņu.

Ieraksta izolācija

Bieži sastopams maldīgs priekšstats par profesionālu vokālu ierakstīšanu ir tāds, ka tie ir jāieraksta izolētā skaņu kabīnē. Patiesība ir tāda, ka lielākā daļa dziedātāju nedzied labāk, ja atrodas izolācijā; kā mēs jau zinām, izpildītājam vajag atrasties ērtā atmosfērā, tas ir galvenais, tāpēc to ievietošana skapī, iespējams, nav labākais variants.

Viena lieta, ko daudzi cilvēki pieļauj, mēģinot izolēt mikrofonu no nevajadzīgām skaņām, ir akustisko putu uzlikšana aiz mikrofona.

Iemesls, kāpēc tam nav lielas jēgas, ir tāds, ka, izmantojot cardioid polāro paternu, mikrofons lielākoties uztver skaņu no priekšpuses.

Šī iemesla dēļ ir saprātīgi akustiskās putas likt aiz dziedātāja, lai tās bloķētu jebko, kas nonāk mikrofonā. Tas nodrošinās vislielāko izolāciju.

Tā kā saziņa starp dziedātāju un ierakstu inženieri ir galvenā, daudzi producenti ierakstīs ar dziedātāju, atrodoties tajā pašā telpā. Šādā veidā viņi var gan viegli, gan brīvi sarunāties pēc ieraksta, neveicot saraksti utt. Ja jums abiem ir austiņas, tad ierakstīšana vadības telpā nebūs problēma!

Aston Microphones Halo

sE Electronics RF-X Reflexion Filter

Secinājumi

Cerams, ka, sekojot šiem padomiem, jūs būsiet ceļā uz lielisku vokālo ierakstu! Noteikti eksperimentējiet ar polārajiem paterniem/mikrofonu tipiem un izvietojumu, jo dažkārt vislabākās skaņas nāk no visneiespējamākajām vietām.

Iečeko SynthLab.lv, kur tu vari pārbaudīt jebkuru mikrofonu no T Studio veikala sortimenta, kā arī veikt kvalitatīvu ierakstu! Pieseko arī SynthLab Instagram un Facebook lapām!

!NEAIZMIRSTI! T Studio komanda vienmēr konsultēs tevi jebkurā jautājumā par tehniku, slēgumiem, audio interfeisiem un visu citu, kas saistīts ar audio ierakstiem.

Vienmēr tevi gaidam ciemos pie mums Ģertrūdes ielā 2, Rīga

Zīmoli

Visi zīmoli

Tu pievienoji jaunu produktu grozā Skatīt grozu

Mums ir cepumi! Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat mūsu sīkdatņu lietošanai. Uzziniet vairāk par Sīkdatņu izmantošanas politika